Darlingtonpoint riverside caravan park - Reisverslag uit Darling Point, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu Darlingtonpoint riverside caravan park - Reisverslag uit Darling Point, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu

Darlingtonpoint riverside caravan park

Door: Eline van Rinsum

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 Oktober 2013 | Australië, Darling Point

En weer een nieuw verslagje aangezien ik ook bijna weer aan een nieuw avontuur begin. Over 2 nachtjes lekker naar Melbourne ff relaxen en kijken wat daar te beleven valt totdat ik echt aan de slag ga als au pair.

De laatste paar dagen in Sydney wel een beetje in de stress omdat, het geld natuurlijk veel harder gaat dan je denkt. Dus echt opzoek naar werk. Gelukkig via Annekee een heel leuk au pair gezin gevonden. Helaas is dit wel maar tijdelijk voor een maandje maar als het goed bevalt misschien vanaf februari voor een langere periode.
Alleen moest ik natuurlijk nog iets vinden om oktober mee door te komen. Dus als een malle Gumtree (dat is zeg maar marktplaats van Australië), waar ook werk op te vinden is afgezocht. Alleen is het nog niet zo makkelijk om werk te vinden voor 1 maand. Toen kwam ik op een advertentie uit om te werken op een caravan park voor gratis eten, slaapplek en wi-fi. Ik dacht laat ik dat is proberen. Dus ik een mailtje gestuurd en werd ik 's avonds teruggebeld door Jeff dat ik mocht komen. Dit was op Donderdag avond. Ik tegen Jeff gezegd dat ik maandag zou komen. Meteen een greyhoud ticket geboekt en maandag avond om 6 uur zou ik vertrekken naar Griffith ( 11 lange uren in de bus) om daarna door zijn partner Liz opgehaald te worden en naar darlingtonpoint gebracht te worden.

Natuurlijk eerst nog ff goed afscheid genomen van Sydney en zaterdag avond flink opstap geweest! In darling harbour hebben ze iedere zaterdag avond om half 9 een vuurwerk show dus na deze bekeken te hebben zijn we met een man of 6 lekker de stad in gegaan tot de late uurtjes. Een geweldige avond gehad.

Toen was het eindelijk zover: maandag avond 6 uur. Na een vermoeiende rit van 11 uur kwam ik aan in Griffith. Heb Jeff opgebeld en na 2,5 uur wachten!! want ja het was nog vroeg natuurlijk half 6 's ochtends kwam dan eindelijk Liz me halen. Dinsdag hoefde ik nog niet te werken en had ik ff lekker de tijd om bij te komen. Dit was ook wel nodig want zoals de meeste mensen die mij een beetje kennen wel weten kan ik absoluut niet slapen in een bus. Mijn 2 Duitse caravan genootjes Jana en Alisa waren super aardig. Helaas vertrokken zij vrijdag naar Melbourne en was ik alleen.

De eerste werkdag woensdag viel reuze mee. Het is voornamelijk caravans poetsen, bedden opmaken en de wc gebouwen schoonmaken. Per dag ben je ongeveer 4 a 5 uurtjes bezig. Ik begin om 10 uur dus dat is echt relaxed. Alleen dan komt het dan zit je hier dus nog een halve middag en een hele avond en er is niet veel te doen. Je zit hier aan een rivier alleen het water is echt nog veel te koud om in te zwemmen, dus ik heb voornamelijk boekjes gelezen en achter mijn laptop gezeten.
Dit gaat na een paar dagen echt vervelen vooral omdat ik hier dus alleen zit. Daarom heb ik besloten om dit achter me te laten en mijn neef in Melbourne op te gaan zoeken. In de stad is veel meer te beleven en dat trekt mij gewoon veel meer.

De laatste avond dat de meiden er waren hebben we nog samen genoten van de mooie zon's ondergang hier en hebben we in het donker een wandeling langs de rivier gemaakt samen en Jeff en 2 Duitse jongens die hier ook aan het werk zijn. Dit was echt super mooi gewoon bijna niet te omschrijven die sterren hemel hier. En het schijnt nog veel mooier te kunnen dus ik ben echt benieuwd :).

Nu ik hier ruim een week alleen heb gezeten met niet veel te doen ( de duiste jongens zijn 18 en 19 en er zit niet veel in) ben ik er wel achter gekomen dat ik onder de mensen moet zijn. De laatste week van november ga ik daarom ook hard opzoek naar een hostel vlak bij een drukke fruit pluk stad die mij aan een baantje kan helpen. Dan ben ik doordeweeks hard aan het werk en 's avonds en in het weekend lekker onder de mensen en wat afleiding. Er zijn genoeg van die hostels en het maakt me niet uit waar ik terecht kom dus ik bel ze gewoon allemaal als het moet. Maar dat is iets voor later en nog niet voor nu. Ik heb hier wel geleerd whatever happens, happens en alles heeft een reden. Kijk niet te snel vooruit. Het komt wel. Wie weet wat er nog op mijn pad komt. Australië is een groot land met heel veel mogelijkheden dus wie weet.

Dit was het weer voor nu maar ik hou jullie op de hoogte natuurlijk :)

Groetjes!!

  • 12 Oktober 2013 - 11:00

    Esmay:

    Kijk aan, je eerste levenslessen alweer binnen;) veel plezier nog en succes met het vinden van een plek die bij je past! Komt vast helemaal goed:) Xx

  • 12 Oktober 2013 - 11:18

    Twannie:

    Hey Eline!
    Volgens mij doe je het hartstikke goed meid. Blijf vertrouwen hebben in jezelf en geniet van de mooie dingen die je daar mee maakt.En inderdaad de minder leuke dingen als een leerervaring mee te nemen. Nog heel veel plezier! X!

  • 12 Oktober 2013 - 20:46

    Erik:

    Jo eline,

    Mooi verslag. Goede keuze en doe de groeten aan Ger/Martin. Melbourne, ongetwijfeld een geweldige stad. Ga we van je horen en hopelijk snel mooi en leuk werk
    C U

  • 15 Oktober 2013 - 19:22

    Maria V H:

    Ha Eline

    Het is weer een mooi verhaal.
    Geniet ervan

  • 16 Oktober 2013 - 15:34

    Jessica:

    Hey Siamees, super leuk om te lezen! Had je natuurlijk ook aan de telefoon gehad! Veel plezier in de stad, dat is zeker meer jou ding! Denk aan jou en haal er alles uit wat er in zit!!! Xxx

  • 05 November 2013 - 11:50

    Thea:

    Hallo Eline,zo je bent al goed aan het ondernemen,en je reisverslag leuk om te lezen ik wens je succes met het zoeken van een nieuwe baan.groetjes van ons en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik was het niet van plan, maar het is toch wel makkelijker om zo iedereen op de hoogte te houden van mijn reis.

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2187
Totaal aantal bezoekers 8376

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 05 September 2014

Australië

05 September 2013 - 08 December 2013

Dubai

Landen bezocht: