Toowoomba - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu Toowoomba - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu

Toowoomba

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

23 December 2013 | Australië, Toowoomba

Hierbij weer een update over mijn reis en wat ik nu aan het doen ben. Nadat ik een maandje als au pair bij familie Woodbridge heb gewerkt kwam Julia (de oude au pair) weer terug en was het tijd voor mij om opzoek te gaan naar een nieuwe baan voor de maanden December en Januari.

Maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Nadat ik een paar dagen gumtree afgezcoht had kwam ik een advertentie tegen van een hostel in Mildura, Victoria die mensen zocht om sinaasappels te plukken. Aangezien ik heb fruit plukken in Australië toch een keer wou proberen heb ik het er op gewaagd. Woensdag ochtend 4 december om 6.00 heeft Julia mij naar Sydney airport gebracht en om 7 uur begon mijn reis richting Mildura. Dit betekende een uur vliegen naar Melbourne, daar had ik 2 uur de tijd om van het vliegveld naar Southern Cross treinstation te komen en daar de trein en vervolgens de bus naar Mildura te pakken. Normaal gesproken zou 2 uur genoeg tijd zijn alleen natuurlijk wacht de enige shuttle bus die er rijdt op alle mensen uit het vliegtuig en dat duurt ff dus miste ik mijn trein. Gelukkig had ik mijn neef al geïnformeerd en kon ik daar een nachtje blijven.

Donderdag ochtend 10 uur zat ik in de trein richting Mildura. Ik had weer een lange reis voor de boeg want om 17.45 kwam ik aan in Mildura. Daar ontmoette ik Vicky ( de eigenares van het hostel) en ze bracht me naar het hostel. Daar aangekomen meteen mijn bed klaar gemaakt en kennis gemaakt met al de andere mensen in het hostel, voornamelijk Duitsers. Ze vertelden mij meteen dat sinaasappels plukken niet het beste werk was en ook nog eens niet zo goed verdient. Niet zo'n goede eerste indruk dus maar ik had besloten er voor te gaan dus de volgende ochtend om 6 uur stond ik vol goede moed klaar om opgehaald te worden en naar de boer gebracht te worden. Op de farm bleek dat er maar werk was tot 11 uur ongeveer, balen. Je wordt helaas ook niet per uur betaald maar per bin( container). En ik kan je vertellen die dingen zijn niet normaal groot. Ik werkte samen met 3 andere meiden en samen hadden we in 3 uur 5 bins gevuld. Dit kwam er op neer dat ik in ongeveer 3 uur werken 16 dollar had verdient.. Ja jullie lezen het goed 16!! dollar, niks dus. Hier had ik dus geen zin in en ik toen ik terug in het hostel was meteen weer op gumtree zoeken naar iets anders. Gereageerd op van alles en nu maar hopen dat ik reacties kreeg. 'S avonds om 9 uur werden we gebeld met het bericht dat er zaterdag maar 4 werkers nodig waren. Dat was voor mij de druppel dit ging ik dus niet doen. Ik zei tegen de andere jullie kunnen gaan werken ik ga morgen of overmorgen terug naar Melbourne. De volgende ochtend een bus kaartje terug naar Melbourne gekocht en om 10 uur kon ik vertrekken. Bij het hostel hoorde ik dat de anderen om 6 uur 's ochtends gebeld werden met het bericht dat ze neit meer hoefde te werken die dag. Toen wist ik het zeker, ik had de goede keuze gemaakt.

Nadat ik weer terug in Melbourne bij mijn neef was ben ik zondag met een van de meisjes van het caravanpark ( ze is nu een au pair in Lara een plaatsje 1,5 uur van Melbourne) afgesproken om samen te gaan lunchen. Ik had al een paar antwoorden om mijn mailtjes van gumtree dus maandag had ik een job interview bij een bedrijf. De functie was deur aan deur energie verkopen, niet mijn droomjob maar ik dacht ik moet iets dus probeer het maar gewoon. Dinsdag eerste trainingsdag gehad leuke mensen in het team dus ik dacht okee ik ga het gewoon proberen. Woensdag nog een trainingsdag en dan aan de slag. Ik wist dat het maar tijdelijk was omdat ik in januari al weer terug kon naar Sydney. Ik kon het alleen toch niet laten en dus dinsdag na de eerste training weer ff kijken op gumtree naar een job. Daar kwam ik de ideale au pair job tegen. Voor 6 weken bij een gezin in Toowoomba Queensland (sunshine state:)). Ideaal voor mij omdat het precies aansloot bij mijn baan in Sydney. Meteen de man( Matt) gebeld om te vragen of hij nog iemand nodig had en zo ja of hij een skype interview met me wilde om te kijken of het goed klikte. Vreemd genoeg zei hij nou je klinkt heel goed we kunnen het interview wel via de telefoon doen ik bel je vanavond terug. Dus ik wachten en uiteindelijk belde hij terug en het klikte dus hij zei " you've got the job buy the ticket and let me know when you can be here" Ik helemaal blij en daarna meteen met Eiamear het gaan vieren met een drankje natuurlijk!! Donderdag mijn ticket geboekt en zaterdag 14 december zat ik in het vliegtuig naar Brisbane.

Aangekomen in Brisbane kwam Matt me ophalen van het vliegveld en begon de 1,5 uur durende rit naar Toowoomba. Tijdens deze rit lichtte Matt me in over het gezin. Matt is gescheiden, maar hij en zijn ex Hayley hebben wel nog goed contact. De kinderen Alex 9 en Scarlett 6 wonen niet echt vast bij een van de ouders het wisselt af. Ik werk 5 dagen in de week en het weekend heb ik vrij. De kinderen hebben allebei asperger dus af en toe is het wel lastig, maar het zijn super leuke kinderen en we hebben veel te doen hier. Omdat het nu vakantie is, is er niet echt een vaste routine maar dat is geen probleem. Als Matt of Hayley moeten werken dan blijven we meestal in Toowoomba bij Matt thuis en gaan we zwemmen in het zwembad van de buurman. Of we gaan naar het park ofzo. Als de een van de ouders vrij is gaan we meestal ergens naar toe zo zijn we al naar Brisbane geweest en naar een nationaal park. Ook zijn we afgelopen week 3 dagen naar zee geweest. Echt super gaaf daar. Ik weet zeker dat ik een deel van de east coast in mijn reis ga plannen. Echt te mooi om te missen. De komende 5 weken ben ik dus nog in Toowoomba te vinden. Hier ga ik ook kerst en nieuwjaar vieren. Voor mij voelt het nog steeds raar om kerst en nieuwjaar in de zomer te vieren, maar het heeft ook wel iets want ik hoef me geen zorgen te maken over de temperatuur:) lekker warm en zonnig hier!!

Bij deze zijn jullie weer op de hoogte van mijn avonturen. Iedereen fijne kerst en de beste wensen voor 2014!! En voor degene die me te erg missen dit is het jaar waarin ik weer terug kom! De tijd vliegt.. en het is zo voorbij.

Tot snel...
xxx



  • 23 December 2013 - 08:39

    Thelma:

    Daar is het dan! eindelijk weer een verslag! Wat een avontuur maak je ervan. Leuk hoor, met alle ups en downs, dat hoort er ook bij natuurlijk. Ik wens je veel plezier nog op dit adres met je werk en je vrije dagen. doe Ger en Eiamear de groetjes als je ze weer ziet. Vertel ze dat ik jaloers ben op hun balivakantie!! Hele fijne kerst in de zomer :-), rare gewaarwording he? maar het kan best wennen!
    Inderdaad is het jaar bijna aangebroken waarin je terugkomt. Time flies!
    heel veel leifs en groeten!
    th

  • 23 December 2013 - 10:01

    Lucienne:

    WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Meid! je doet het super.
    Fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.
    Lucienne

  • 23 December 2013 - 10:58

    Corrie:

    Fijn weer een reisvverslag van je te lezen je maakt er zeker een avontuur van
    maar je staat je mannetje en durft de knopen door te hakken daar waar nodig
    maar zo te lezen doe je het super en zoek je net zolang tot je het naar je zin hebt en ja het jaar is alweer bijna voor bij vooor jou iets eerder dan voor ons ook ik wens je fijne feestdagen en een knallend nieuwjaar in de zon en je doet het super volgens komt er hele nieuwe en stoere en vele ervaringen rijkere Eline naar nederland terug
    gr enl liefs

    corrie

  • 23 December 2013 - 19:02

    Marloe:

    Meid, wat leuk om te lezen allemaal! En wat maak je veel mee!
    Knap hoor!!
    En ja ik mis je inderdaad!
    Fijne kerstdagen en een sprankelend 2014!!!
    Wij zijn iig al winterkampioen!

    Je ben een topper

    Liefs Marloe

  • 23 December 2013 - 22:12

    Erik:

    He Eline,

    Thx voor je update. Wat een verhalen, keuzes, vlieguren en wat niet meer. Maar je maakt dus de goede. Daarom kan het alleen maar mooier en leuker worden.
    Alleen al die mooie namen, Toowwomba bijvooerbeeld of Woolloomooloo en dan ook nog die temperaturen rond kerstmis. Nou heb ik al nooit echt gedroomd van witte kersten, maar toch. Ik zie nog wel een foto van Santa in shorts en jij met zonnebril ernaast.
    Missen? Ja zeker. Nu bezig met de kerstdis (heerlijk rijsttafel) maar dan voel ik ook de lege plek eventjes. Weeg niet op tegen je mooie verhalen en ja, ook waar, het vliegt voorbij.
    Doen ze aan vuurwerk downunder? Dan lekker knallen en een heel mooi nieuwjaar tegemoet.
    Hear you,
    Erik

  • 24 December 2013 - 08:18

    Angela:

    Heey lieverd.
    Natuurlijk mis ik je maar ben zo trots!
    Het was heerlijk om weer lekker met je te bellen zaterdag.
    Enjoy lieve Eline. Once in a life time.

    Dikke kerst knuffel

    Angela

  • 24 December 2013 - 21:14

    Miranda:

    heei, Eline,

    wat een trubel allemaal zeg, maar knap dat je dat allemaal zo doet.
    Super, ga zo door, blijf positief en nog veel fun daar.
    fijne kerstdagen en een goed, gelukkig en gezond 2014

  • 30 December 2013 - 21:33

    Maria V H:

    Hoi Eline

    Je had marloe gesproken, en we kregen de groetjes van jou.
    Fijn dat je ook aan ons denk,ik denk best wel vaak aan je.hoe zal het allemaal gaan.
    Maar je red het wel
    HET IS WEER EEN MOOI VERSLAG
    GENIET VAN HET MOOIE WEER EN EEN FIJNE JAAR WISSELING EN EEN GEZOND 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik was het niet van plan, maar het is toch wel makkelijker om zo iedereen op de hoogte te houden van mijn reis.

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 8375

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 05 September 2014

Australië

05 September 2013 - 08 December 2013

Dubai

Landen bezocht: