Gezinsuitbreiding - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu Gezinsuitbreiding - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu

Gezinsuitbreiding

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

20 Mei 2014 | Australië, Greenwich

Hallo allemaal,

Weer een update over mijn tijd hier in Australië. Ik zal meteen maar met het leuke nieuws beginnen, wat de meeste van jullie al wel weten maar, op 19 maart is Anne bevallen van een gezonde baby: Nathalie! Het is allemaal goed en snel gegaan op woensdag avond gingen Anne en Adam om half 9 naar t ziekenhuis en 2 uur later was Nathalie daar. De volgende ochtend kwam opa de kinderen halen om hun nieuwe zusje te ontmoeten en 's middags heb ik haar voor het eerst gezien. Wel spannend hoor. Maar n 2 maanden gaat het allemaal goed en ben ik er ook al aan gewend. Ze is nog wel zo klein zeker als je gewend bent aan Lucy van bijna 2 en een half.

26 maart kwam Julia, de oude au pair terug vanuit new Zealand om de familie nog ff een paar dagen te bezoeken voor ze terug ging naar Duitsland. En om Nathalie te zien natuurlijk. De maandag zij Julia en ik naar palm beach gegaan, dat is het strand waar onze en zeker die van Anne, favoriete soap Home and Away wordt opgenomen. We hoopten natuurlijk dat ze die dag zouden filmen en jawel hoor dat was ook zo! Dit was natuurlijk wel heel gaaf dus wij onze camera's gepakt en natuurlijk op de foto! Echt een mooie dag alleen jammer van het weer want op een gegeven moment begon het kei hard te regenen. Maar ja de goede foto's waren al binnen:)!

Verder heb ik ook nog van alles meegemaakt. Op goede vrijdag ben ik voor het eerst gaan surfen im wilde dit al heel lang gaan doen maar het kwam er steeds niet van. Het was echt super leuk maar ook zeer vermoeiend. Die hoge golven hier echt niet normaal.vna 2x2 uur ben je ook echt helemaal op en ik had flink spierpijn. Maar ook dat hoort erbij. En ik kon al een beetje staan dus je hoort me verder niet klagen. Maar om te beginnen met surfen waren de condities wel zwaar. Afgelopen zondag heb ik daarom opnieuw een poging gedaan en volgend weekend ga ik weer. Samen met Marine, een andere au pair, zijn we naar manly gegaan en daar 2 uur les gehad. Dit ging al veel beter en de condities waren ideaal. Niet te hoge golven dus ideaal om te leren. Ook nog uitleg gekregen over hoe de oceaan precies werkt met zandbanken en rips dus helemaal goed. Het belangrijkste keerpunt is nu nog balans vinden maar ik heb er wel vertrouwen in. Ook geen spierpijn nu dus laat de volgende les maar komen!

Op 21 april kwam Monique een oud collega en vriendin van mij naar Sydney. Ik s ochtends vroeg op gestaan om haar van het vliegveld op te halen. Het is toch wel fijn om iemand van thuis hier te hebben en ik kon haar natuurlijk veel van Sydney laten zien. We hebben flink wat ondernomen zo zijn we van bondi beach naar coogee beach gelopen. En hebben we samen met mijn 2 jongens Nick en Lachan van spit naar manly gelopen. En vergis je niet de laatste tocht was 10 km maar de jongens hoor je bijna niet klagen! Het zijn echt 2 hele mooie tochten langs de kust.

Natuurlijk was er dan ook nog mijn verjaardag. Toch wel anders om dan niet thuis te zijn. Maar door alle lieve berichtjes en ik heb ook een paar kaartjes en snoepjes ontvangen voelde ik me echt wel jarig. En im had natuurlijk mijn familie hier. Dus donderdag avond kwamen de zus van Anne haar man en de kids langs en hebben we lekker pizza en taart gegeten. En daar hoort natuurlijk ook happy birthday zingen en kaartjes uitblazen bij. Gelukkig waren het er maar 4 haha. Zaterdag ben ik op stap gegaan met een paar vriendinnen wat ook heel gezellig was.

Afgelopen zaterdag ben ik met Marike naar een NRL wedstrijd geweest. Dat is een soort van rugby. Mijn hostdad Adam is hier heel erg fan van en het leek ons ook wel gaaf om een keer zoiets mee te maken dus zijn we natuurlijk naar zijn team, St George Illuwarra dragons, gaan kijken. Helaas verloren ze met 36-0 maar leuk was het zeker. Vooral omdat het 2 Sydney teams waren en de fans gewoon door elkaar zitten en niks geen onenigheid. Echt geweldig. Als ik tijd heb ga ik proberen om nog een wedstrijd mee te pakken.

Ook heb ik mijn reis door Australië helemaal gepland en geboekt. Ik vertrek op 24 juni naar Melbourne om mijn neef en zijn vriendin nog een x te bezoeken. ( En natuurlijk ook de eerste h&m van Australië!) daarna reis ik door naar Adelaide via de great ocean road. In Adelaide ga ik 1 dag naar de barossa valley dat is een heel groot gebied met veel wijnboeren, dus lekker Wijntjes proeven:). Daarna nog 2 dagen naar kangaroo island. Terug naar Adelaide en dan op naar port Lincoln om een van de gaafste dingen aller tijden te doen: shark diving!!! 5 juli gaat het gebeuren! Dan weer terug naar Adelaide an een 6 daagse tour door de outback van Australië doen. Dan vlieg ik terug naar Sydney om vervolgens de volgende dag naar Bali te vertrekken. En dan op naar huis. Ik kijk er zeker naar uit om weer te gaan reizen, maar vindt het ook super jammer om de familie woodbridge en Sydney te verlaten. Een gelukje zit er wel aan vast en dat is dat Annekee mij komt afwisselen en ik vind het ook super leuk om haar weer te zien. Dat weekend wordt een mooi weekend denk ik!

In de weekenden ben ik vaak met vriendinnen in de stad of ergens anders lekker een koffietje of een drankje doen en de komende weekenden zitten ook nog vol met van alles en nog wat. Dus die 5 weken zullen wel om vliegen:)

Tot snel!!
Xx

  • 20 Mei 2014 - 07:35

    Bianca:

    Geniet nog van je laatste weekjes! Ze vliegen idd zo om, voor je het weet sta je weer in Nederland!

  • 20 Mei 2014 - 09:23

    Thelma:

    Ha die Eline,
    Fijn weer een update! Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jou en "je gezin" . Wat heb je weer een boel meegmaakt en gedaan. En dan wat er nog komen gaat! En nou heb je TOCH verteld wanneer je gaat haaienduiken!! Dat wilde ik helemaal niet weten joh! pas als het klaar is! NIET lachen!

    Gezellig dat je nog naar Ger en E gaat! doe je ze de hartelijke groeten van ons? En wat moet je nou bij de H&M die hebben we hier ook! Helemaal volgepland de laatste weken daar! Dan krijg je zo'n beetje het gevoel dat je niet genoeg tijd over hebt he? Maar ja.........

    En dan op naar Bali. ik heb Erik (onze chauffeur/gids ) een mail gestuurd en zit te wachten op zijn antwoord. als ik iets hooor laat ik het je meten weten.

    Nou meidje, geniet er nog van, met volle teugen!

    liefs en groetjes!!
    th

  • 20 Mei 2014 - 19:11

    Esmay:

    Ha Eline!
    Leuk om weer een stukje te lezen van hoe het met je gaat:)
    Geniet er nog van met volle teug!
    Liefsxx

  • 20 Mei 2014 - 19:25

    Corrie:

    Hoi meiske
    Leuk om je reis verslag te lezen
    en ook een beetje te weten wat je de komende weken gaat doen
    geniet er van en zorg goed voor je zelf
    zie je de 25 ste juli

    gr xx

  • 20 Mei 2014 - 22:08

    Erik:

    Hoi hoi Eline,

    Nou dat is weer een mooie update. Fijn om te lezen. Wat een belevenissen allemaal en er gaat nog van alles komen begrijp ik dus.
    Happy Birthday worden toegezongen door native speakers dat is toch wel een aparte ervaring. Knipoog voor de haaien en nog heel veel plezier.
    En natuurlijk ben ik ook blij dat we je weer terug zien, bijna
    C.U. Erik
    x x x

  • 03 Juni 2014 - 16:56

    H/m Van H:

    Hoi Eline
    Geniet er nog lekker van het is zo voorbij

    H/M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik was het niet van plan, maar het is toch wel makkelijker om zo iedereen op de hoogte te houden van mijn reis.

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2067
Totaal aantal bezoekers 8369

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 05 September 2014

Australië

05 September 2013 - 08 December 2013

Dubai

Landen bezocht: