Melbourne en mijn eerste week als au pair - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu Melbourne en mijn eerste week als au pair - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Eline Rinsum - WaarBenJij.nu

Melbourne en mijn eerste week als au pair

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 November 2013 | Australië, Greenwich

Dinsdag nacht 15 oktober 2.30 vertrokken vanuit Darlington point naar Melbourne. Na 6,5 uur in bus en trein aankomst op Southern Cross station. Mijn neef Gerard gesmst waar hij mij kon vinden (bij starbucks) en toen wachten op hem. Het was best raar om te wachten op iemand waarvan je niet weet hoe hij eruit ziet.Gelukkig was ik nogal herkenbaar met die grote rugzak.

Nadat Gerard me gevonden had naar het huis van hem en zijn vriendin Eimaer gegaan. Ze moesten allebei aan het werk dus vanaf dat moment was ik alleen. Ik was ook niet heel gezellig aangezien ik heel de nacht niet geslapen had dus erg moe was. Mijn tas op mijn kamer gelegd ff gedoucht en daarna voor de tv gezeten. Eimear was om 5 uur thuis en toen zijn we samen naar st. Kilda beach geweest voor een drankje. Na het werk kwam Gerard ook die kant op en zijn we richting de pier geweest om daar naar de pinguïns te kijken. Deze komen daar bij zonsondergang uit hun schuilplaats in de rotsen te voorschijn. Echt super schattig en mooi om te zien. Helaas zijn foto's met flits verboden ( omdat het niet goed is voor de ogen van de pinguïns) dus geen foto's hiervan. Daarna gezellig met z'n drieën uiteten geweest.

De volgende dag was Ger vrij en heeft hij mij een beetje van Melbourne centrum laten zien. Daarna ben in gaan lunchen met Jana, een van de duitse meisjes van het caravan park, omdat zij had besloten om terug naar huis te gaan en ze via Melbourne terug vloog. Leuk om haar nog even te zien.
Woensdag avond spelen Ger en Eimear poker als ze niet hoeven te werken dus ik ben met ze mee gegaan. Heb zelf niet gespeeld, maar toch een heel gezellige avond gehad. Met veel mensen gepraat. Donderdag avond is toch wel de vaste poker avond van Ger en Eimear. Het is vlakbij hun huis en dus kwamen er een paar vrienden langs, waaronder een aussie neef van Ger, Ryan die ook geen poker speelt, om eerst samen te eten. Ik heb de hele avond gezellig met Ryan zitten praten en de rest heeft gepokerd. Nikki, een van de vrienden, had gewonnen dus dat was wel leuk. Niet dat het zo'n big deal is maar toch.

Vrijdags naar de dierentuin geweest, zaterdag (eindelijk mooi weer) een dagje op het strand gelegen en zondag een basketball wedstrijd gezien. Zeker leuk om een keer gezien te hebben. En natuurlijk weer een shirt gekocht om aan mijn collectie toe te voegen:).
Maandag samen met Ger en Trish, een vriendin van Ger en Eimear, naar de oude goal (jail) in Melbourne geweest waar Ned Kelly verbleef geweest. Hier ook een tour gedaan om te evenaren hoe het is om zelf gearresteerd te worden. Best apart aangezien deze gevangenis in de jaren '90 nog gebruikt werd.

De rest van de dagen voornamelijk in de stad geweest en daar wat rond gelopen en verder niet veel gedaan als lekker gerelaxed. Zaterdag was het alweer tijd om Melbourne te verlaten en weer terug te komen naar Sydney.

Zaterdagmiddag 26 oktober 5 uur: terug in Sydney. Na eerst weer ff bij gekletst te hebben met wat oude bekende was het tijd om richting het au pair gezin in Greenwich te gaan. Ik zal het gezin ook even aan jullie voorstellen:
Moeder Anne, Vader Adam, Kids Nick(7 jaar), Lachlan (bijna 6) en Lucy(bijna 2). Daar aangekomen mijn tas uit gepakt en naar bed gegaan ( had eerder al kennis gemaakt met het gezin).

Zondag, maandag en dinsdag nog lekker een paar dagen voor mijzelf, woensdag toch echt aan de slag. Gelukkig was Julia (de huidige au pair) er ook nog om me te helpen en om de routine erin te krijgen.
Na 4 dagen "meelopen" met Julia stond ik er vanaf vorige week dinsdag alleen voor. Hieronder zal ik beschrijven hoe mijn weken er de komende tijd uit gaan zien.

Maandag: ik begin om 7 uur. Adam is dan al naar het werk. Hij werkt in het ziekenhuis hier vlakbij als orthopeed. Ik maak de jongens wakker en zorg dat ze aangekleed klaar voor school aan het ontbijt verschijnen. Als Lucy ook wakker is haal ik haar uit bed en zorg ik ervoor dat ook zij aangekleed is en ontbeten heeft. Samen met Anne maak ik ontbijt voor de kinderen en zorg ik dat de lunchtrommels voor de jongens klaar zijn. Daarna is het tijd voor huiswerk. Ze lezen veel 's ochtends en ook spelling en rekenen wordt geoefend. Om 9 uur gaan ze naar school. Ik ga dan met Lucy naar een dans groepje. En daarna doen we boodschappen. Rond half 1 gaat Lucy slapen en heb ik een beetje tijd voor mezelf. De jongens zijn om 10 over 3 klaar met school en gaan dan door naar tennis. Na tennis les haal ik ze op en breng ik ze naar zwemles. Als ze thuis zijn is het etenstijd en daarna nog wat huiswerk en naar bed.

Dinsdag: De ochtend ziet er hetzelfde uit. Anne werkt om dinsdag en donderdag en op dinsdag komen haar schoonouders om op te passen. Ik werk dan tot 9 uur en begin weer om 3 uur om de jongens uit school te halen. De school is vlakbij. Na school eerst afternoon tea en dan naar een park in de buurt. Rond 5 uur baddertijd, eten, huiswerk en daarna weer slapen.

Woensdag: Op woensdag komt Chloe (een nichtje van 1,5) ook altijd. Meestal is ze er rond half 9. Anne brengt de jongens naar school en ik ga met de meiden iets leuks doen. 's middags rond 12 uur kom ik weer terug tijd voor lunch en dan slapen voor de twee meiden. 's middags gaan we ook vaak nog ff er tussen uit en dan om 5 uur weer baddertijd, eten, huiswerk en bedtijd.

Donderdag: Ik breng samen met Lucy de jongens naar school en dan gaan we naar Lucy's playgroup. Dit is een soort van peuterspeelzaal, alleen hier is het wel verplicht dat de ouder/verzorger er bij blijft. Daarna naar huis tijd voor lunch en middagslaapje. Om 3 uur de jongens halen en snel door om ze naar Golf les te brengen. om half 5 haal ik ze weer op en is het tijd voor het avond ritueel.

Vrijdag: 's ochtends ga ik iets met Lucy doen en de middag hangt af van hoe het loopt. De jongens hebben geen sport of niks dus als ze ook geen play date's hebben kan het zijn dat ik iets met de jongens ga doen. Of we doen iets met z'n 5. Of ik ben de middag vrij. Hangt ook af van of Anne dingen gepland heeft. Afgelopen vrijdag ben ik met Lachy naar een basketbal wedstrijd geweest van de Sydney kings. Ik vond dit echt super leuk en ook lachy heeft het super naar zijn zin gehad.

De weekenden ben ik vrij. Afgelopen weekend moest Adam werken dus afgelopen zaterdag heb ik wel gewerkt. Anne is in verwachting van een vierde kindje dus het is voor haar wel fijn wat extra hulp in het weekend, als Adam er niet is. En voor mij is cricket training, naar de mac als lunch en de bios met de jongens natuurlijk geen straf:). Daarna nog ff gaan zwemmen in opa's zwembad, ik zeg geen echte werk dag toch.

De eerste week als au pair is me goed bevallen. Had ook meteen een drukke week want de nanny van de zus van Anne was ziek dus dinsdag kwamen Chloe en haar zus Millie (3). Donderdag kwam alleen Millie want ze was een beetje ziek en kon daarom niet naar day care. Lucy was vanaf donderdag ook niet helemaal fit en ik heb dit zaterdag avond overgenomen. Nu alleen nog verkouden dus het komt wel goed. Ik ben heel blij met dit baantje! En vanaf eind januari kom ik hier graag weer terug:)!

Tot snel!!
xxx


  • 12 November 2013 - 08:57

    Annekee:

    Eline!

    Ik wordt superblij van dit berichtje! Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt bij Anne. Het lijkt erop dat ik je eind juni/juli af kom wisselen. Superleuk! :D

    Tot skype morgen!

    X

  • 12 November 2013 - 09:40

    Thelma:

    Ha die Eline,

    leuk hoor om zo'n enthousiast bericht te lezen.
    en wat doe je ga je doen in december en januari? weet je daar al iets van?
    liefs en groet!


  • 12 November 2013 - 11:11

    Marja:

    Wat leuk om te lezen allemaal, je klinkt gewoon super enthousiast en das gaaf!!! Blijf maar lekker verslagen schrijven, ik vind het fijn om te lezen! x

  • 12 November 2013 - 11:18

    Jessica:

    Hey lieverd,super om te lezen hoe het gaat! Kijk er altijd naar uit om je verslagen te lezen! Keep up the good work ;) xxx..!

  • 12 November 2013 - 11:20

    Annemarije Jansen:

    Leuk om jouw account ns te lezen! Jeetje wat een druk leven hebben de kinderen al als je dat zo leest! Voor.schooltijd huiswerk...na schooltijd, tennis en zwemles achter elkaar! Super dat je het naar je zin hebt!
    Veel plezier nog in Australië en succes!!

  • 12 November 2013 - 18:48

    Corrie:

    Hey Eline

    Hartstikke leuk om weer iets van je te lezen
    Fijn om te weten dat het je bevalt op je werkplek
    Lekker druk gezin verveel je je in ieder geval niet
    en fijn dat je er weer terug kan komen
    En weet je al wat je in de tussen tijd gaat doen
    Geniet er van en kijk al weer uit naar het volgende verslag

    groetjes en pas goed op je zelf

  • 12 November 2013 - 23:19

    Miranda:

    hey Eline,

    super leuk om dit allemaal te lezen. Vind het fijn dat "t je goed gaat en het een beetje naar je zin gaat krijgen. Ik wacht met smacht op het volgende bericht. Veel succes verder.

  • 13 November 2013 - 18:50

    Simone:

    Haa!

    Nou zo te lezen vermaak je je daar super goed! Echt kei fijn voor je. Klinkt gaaf hoor au pair! Kan je vast oefenen voor later ;) hihi

    Geniet ervan meid en spreek je snel weer x

  • 03 December 2013 - 16:09

    Maria En Henk Van Heugten:

    Hoi Eline

    Ik ben vandaag bij de slager geweest.
    Ik hoorde dat je het goed maakt.
    Kom thuis ,eerst even op de site gekeken.
    Inderdaad je heb het goed naar je zin.
    Geniet ervan.

    G Henk en Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Ik was het niet van plan, maar het is toch wel makkelijker om zo iedereen op de hoogte te houden van mijn reis.

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 05 September 2014

Australië

05 September 2013 - 08 December 2013

Dubai

Landen bezocht: